En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Tyst som en mus

Publicerad 2018-11-19 09:00:00 i Trädgård,

 
 
Tyst som en mus tassade jag upp inatt och njöt av lugnet, tystnaden. Då det är mycket som händer i livet och tiden inte räcker till mit advent ( och för att vi ville de och har längtat så)  så smög sig julen hit lite tidigare i år. I alla fall gardinerna och en röd duk. Det är så otroligt mysigt och vackert att kliva upp under små timmarna o se de mysiga och ombonade hemmet. 
 
Väl inne i köket kom jag på att jag inte uppdaterat på ett tag om hur det går med odlingarna inomhus. 
Det går okej. 
 
Ärtorta växer som ogräs vilket är ett väl lyckat resultat. Jag vet att pak choi, mangold och sallat har stått för långt ned från lysröret vilket resulterat i lite rangliga plantor så jag får nog ta mig i kragen och lösa detta.
Dock tänker jag knö dit lite mer jord och då stadgas dom ju upp och blir lite gladare. Är ju ny med pak choi, hm får kolla upp så dom ej är som gurkor och inte vill ha jord om fötterna.
 
Funderat på att försöka lösa det med 2 våningar och jag har då läst om att man kan ta vanlig ugnsfolie och sätta längst väggen så ljuset reflekteras till det undra planet. Hm tveksam till detta men jag ska nog ändå ta att testa det på ett litet hörn och se hur det ter sig. 
Örterna växer på okej, persiljan tog lååång tid på sig att gro men nu tycker jag allt att den växer på bra. Kul! 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Malin Moen

Publicerad 2018-11-19 21:15:17

Vilken intressant blogg du har vännen! 😍

Svar: Tack 😍💖🎉
En annan odlare

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela