En annan odlare

Odling frÄn start. Mitt mÄl Àr att bli sjÀlvförsörjande pÄ frukt och grönt, lÀra min son vart maten kommer ifrÄn och fÄ laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv pÄ mitt sÀtt.

God natt lilla vĂ€xthusđŸŒ±đŸ’€

Publicerad 2020-03-09 18:42:22 i TrÀdgÄrd,

 
Idag fick jag starta upp vÄran efterlÀngtade varmkompost! SÄ hÀrligt att ha den igÄng ich att pÄ sikt fÄ fin nÀringsrik jord av sÄn vi annars bara hade slÀngt. 
Dock han  jag inte fÄ tag pÄ kompost strö sÄ det fick bli bokashi strö som fanns hemma:) 
 
Hoppas nu pĂ„ att den kommer att fungera bra och nĂ„gra maskar fick hoppa ner och smaska i sig lite innan den blir för varm. Underbart!!đŸ€©
 
Mitt i att ta hand om all inomhus sÄdd sÄ kom jag pÄ att de va allt ett tag sedan jag var ute i vÀxthuset och vattnade! Och Àven sÀtta sÄdder i det lilla vÀxthuset i vÀxthuset. Sagt och gjort sÄ fick dom Äka in dit och fÄ det lite varmt om föttera. Jag ska nog sÄ lite till. 
KĂ€nns som jag Ă€ndĂ„ ligger lite kort pĂ„ sommarblommor  och nĂ„gra grönsaker. Har tillexempel helt glömt att sĂ„ bondbönorna och luktĂ€rtorna! dom ligger fortfarande kvar i ”att sĂ„ trĂ„get”.. Men sĂ„ Ă€r det vĂ€l i och försig alltid, det finns alltid nĂ„got man kan sĂ„ 😍
 
Men först ska jag laga vĂ€xthuset IGEN dĂ„ förra stormen tog 3 rutor 😅. Som tur Ă€r har jag nĂ„gra rutor kvar att skĂ€ra av sĂ„ det Ă€r bara att ta tag i det :) 
 
Underbart att det Ă€r pĂ„gĂ„ng och vĂ€xer nu!đŸ€©
 
vad odlar ni nu? Och i vilken zon?😃
 
// Nina
 
 
 
 
 
 

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son pÄ 3 Är i kungsÀter, odlingszon 2. Min förhoppning Àr att kunna leva pÄ mitt odlande till den grad att jag och mitt hushÄll kan livnÀra oss pÄ min odling. Jag Àr utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela