En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Första höst/vintersådd inomhus

Publicerad 2018-10-15 17:54:29 i Övrigt,

 
 
 
 
 
Dagen blev inte helt som planerat och vad gör det? 
Jag hann iallafall påbörjat min höst och vinter sådd som ska vara inomhus. 
Förhoppningen är att odla lite bladgrönsaker och försöka så rädisor, rödbetor och runda mini morötter. självklart ska lite ärtskott få plats med.
 
Dagens sådd i tråg blev av dill, olika sallat och persilja.  Jag odlar dom på köksbänken med ett växtlysrör ovanför. Detta året är första året för mig att vinterså om man bortser från paprika, chili och rotselleri. 
 
Det ska bli spännande att se hur det går 😃
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela