En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Man kan inte lyckas med allt men man kan vara nöjd ändå.

Publicerad 2018-10-28 08:13:00 i Mat, Trädgård,

 
 
Min vitkål i år blev inte den bästa. Tyvärr blev resultatet 3 små vitkålar som någon har mumsat lite på. Det var första året med vitkål för mig och jag har lärt mig mycket.
 
 
Nu blev det ett extremt torrt år och jag odlade mycket mycket mer grönsaker än jag tidigare gjort så jag är nöjd med alla mina resultat. Visst det blev inga stora exemplariska vitkålar, men det blev 3 st som jag odlat själv, vårdat och tagit hand om och som dessutom givit mig kunskap! 
 
Nästa säsong vet jag vad jag kan förbättra och då ska jag satsa på stora fina kålar och antagligen få ännu mer lärdom! 
Jag har redan köpt hem nya fröer och ser fram emot att äta årets egen odlade vitkål. Mums!
 
Lite trädgårds pyssel hann jag med. Snart kommer bilder på min senaste odlingsplätt, frågan är vad som ska odlas där? 
Tror sonen ska få bestämma det.
Mynta, anisop och pepparmynta pallkragen.
 
 
Salvia och gräslöks pallkragen.
 
 
Sallat och fänkål pallkragen.
 
 
 Ännu mera mynta.
 
 
 Kvällsutsikten från ena odlingsdelen.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela