En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Morgonmys

Publicerad 2018-10-29 14:11:00 i Övrigt,

 
Efter morgonmys med sonen framför den varma brasan är det strax dags att odla!
 
det blir:
maché sallat
ärtor
Persilja
basilika
dill
mangold
rödbetor
 
Sonen ska självklart får hjälpa till och lära sig om odling.  Han älskar att odla och plantera.  
Ärtor och dill får bli hans odling denna gången👍🏻☺️

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Chanelle

Publicerad 2018-10-29 14:37:02

Vilken intressant blogg du har! Vad roligt att han får vara med och odla :D

Svar: Tack va kul att du tycker det. Ja självklart ska han få vara med o lära sig om var maten faktiskt kommer ifrån😍😃
En annan odlare

Postat av: Mirre

Publicerad 2018-10-29 14:54:07

Oj det lät väldans gott 😋 och kul att få hjälp av sonen

Svar: Ja verkligen 😍😍😍
En annan odlare

Postat av: Pärla

Publicerad 2018-10-29 15:22:57

Gud så mysigt! Och härligt att göra saker tillsammans tycker jag <3

Svar: Ja verkligen😍❤️
En annan odlare

Postat av: Frökenny

Publicerad 2018-10-29 15:36:43

Så himla roligt att odla med barnen, det gör jag också - super mysigt! 🌸💕

Svar: Ja visst är det underbart😍
En annan odlare

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela