En annan odlare

Odling frÄn start. Mitt mÄl Àr att bli sjÀlvförsörjande pÄ frukt och grönt, lÀra min son vart maten kommer ifrÄn och fÄ laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv pÄ mitt sÀtt.

Pestolax med pasta🍮

Publicerad 2019-02-25 18:35:00 i TrÀdgÄrd,

 
 
SĂ„ god italiensk inspirerad lax med pasta.
snabb, elnkel och hyfsat billig mat. Passar till bÄde festmat och vardagsmat. detta Àr lite av ett man tager vad man haver recept Och jag mÄttar oftast inte.
 
ingridienser:
4 portionsbitar lax
1/2 burk fÀrdig pesto
 2 nÀvar körsbÀrs tomater
2 nÀvar frysta störbönor
1,5 dl frysta spenatblad
2 vitlöksklyftor
4 portioner pasta
olja
flingsalt
vitpeppar 
 
Gör sÄhÀr:
sÀtt ugnen pÄ 225 grader.
bre ut peston pÄ laxen, lÀgg pÄ störbönorna ugnsbaka i ca 15-20 min.
 
Koka pastan. 
 
stek tomater, vitlök och spenaten vÀl i olja, salt, peppar och hÀll i detta i pastan.
 
Klart!  
 

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son pÄ 3 Är i kungsÀter, odlingszon 2. Min förhoppning Àr att kunna leva pÄ mitt odlande till den grad att jag och mitt hushÄll kan livnÀra oss pÄ min odling. Jag Àr utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela