En annan odlare

Odling frÄn start. Mitt mÄl Àr att bli sjÀlvförsörjande pÄ frukt och grönt, lÀra min son vart maten kommer ifrÄn och fÄ laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv pÄ mitt sÀtt.

Avslöjande! 🎉

Publicerad 2018-12-29 18:03:00 i Övrigt,

Nytt hus , ny trĂ€dgĂ„rd , nytt liv!🎉
 
Nu kan jag fÄ avslöja att jag och min son ska flytta till en jÀttefin lÀgenhet i min mor och fars nya generationsboende ! Flera hektar mark och stora hÀrliga platser att odla pÄ! Ett litet vÀxthus finns ocksÄ pÄ plats och idag fick jag Àven klart de 4 första pallkragarna. pallkragar, kartong, markvÀv, tidningar, kogödsel o jord och tÀckbark runt om. Det blev sÄ fint!
 
Äntligen Ă€r vitlöken pĂ„ plats i jorden och de första vintersĂ„ddderna i vĂ€xthuset Ă€r klara. SĂ„ skönt att komma ikapp planeringen.
 
pÄ plats finns Àven en avlÄng kantad bÀdd sÄ Àr lite övervuxen men det Àr ju lÀtt fixat. DÀr skall sedan rabarberna stÄ. Det kommer bli sÄ bra nÀr allt Àr klart. Snarast skall Àven inomhus vintersÄdden göras, sÄ som paprika, chili, kronÀrstkocka, rotselleri mm. 
 
Äntligen börjar sĂ€songen igen!
 
 

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son pÄ 3 Är i kungsÀter, odlingszon 2. Min förhoppning Àr att kunna leva pÄ mitt odlande till den grad att jag och mitt hushÄll kan livnÀra oss pÄ min odling. Jag Àr utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela