En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

6 dagar efter inomhus sådden

Publicerad 2018-11-04 21:03:00 i Trädgård,

 
 
Oj vad det växer på bra inomhus! Super kul!
Idag har det gått 6 dagar sedan jag sådde:
 
mangold
ärtor
pak choi
maché sallat
persilja
dill
 
Allt växer fint utom persiljan som inte velat titta upp än. Men jag blev förvånad över pak choien , redan dagen efter sådd skymtade jag lite grönt från spruckna frön i jorden. Fantastisk att dom har en som växtkraft!
 
 
Kan tänka mig att ärtorna är skördeklara om ca 7-10 dagar och att jag i och med det skall så omgång nummer två av ärtor om ett par dagar för att få en jämn skörd. 
 
 
Jag hoppas på en fin skörd av de andra grönsakerna jag sått o med tanke på hur fint dom vuxit hitills så finns det goda chanser att mitt mål  uppfylls.
Vid nästa ärtsådd planerar jag även att så rödbetor för blasten, rädisor och basilika. 
 
 
Utomhus väntar hos oss ca 10 + på dagarna och runt 5+ på nätterna, i min pallkrage med lock växer det fortfarande bra och det är varmt där i när man öppnar locket.
Funderar på om temperaturen fortsätter såhär att jag kan plantera ut maché sallaten som jag odlat inomhus och sätta i pallkragen?
spännande med odling🌱
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela