En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Flytta sten och tvätta ull

Publicerad 2018-11-18 18:53:06 i Trädgård,

 
Flytta sten och tvätta ull, ja nästan varandras motsatser blev dagens syssla. Några löv hann tyvärr inte krattas. 
Vi har en rejäl stenhög som ska flyttas på, helst för en vecka sedan. Det gäller bara att filura ut vart den ska ta vägen eller vad man ska göra med den.
Tankar har gått om att bygga olika murar, lägga runt odlingsbäddar.. hm får se vad det blir av den.
Efter några timmar blev det paus, var det tänkt. Men med livet som ensamstående småbarns mamma så blir det inte alltid som planerat Hehe, dvs    Det blev inget mer bära sten för idag;)
 
Istället blev det att packa upp ull som jag har beställt och som nu ska tvättas! Tanken är att det ska bli nya produkter till min webbshop www.pepperminttwist.se
 
Jag har bara tovat 2 gånger tidigare men som alltid ger jag mig in i ngt halvt okänt med inställningen att det här fixar jag!
Jag skall testa lite olika tekniker av ulltovningen hade jag tänkt.
Det ska bli kul att testa och jag hoppas att det resulterar vackra skapelser som blir perfekta julklappar!
 
Bor ni nära Göteborg så finns mina produkter att köpa på Florist fantasi , stubbåkersgatan 20 mölndal, 031-872850 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela