En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Bjässar till tomater

Publicerad 2018-11-06 13:34:00 i Trädgård,

 
För ett tag sedan frågade jag i en facebook grupp ang stora och riktigt räfflade och knöliga tomater. Jag fick otroligt många svar och bilder på jätte stora fina tomatsorter. Sedan hade jag turen att få frön till 4 st olika tomatsorten av en väldigt snäll människa!
 
De sorter jag fick är:
 
Canestrine di lucca
Yellow ruffed
Paneapple
Charlie Chaplin
 
Ska bli jättekul att odla dessa! Och nu har jag läst på lite om sorterna och hur de ska odlas. Alla 4 sorter är sorter som kan få riktigt biffiga tomater mellan 400-800 g styck!
 
Jag vill nästa säsong ha tomatsorter som ger riktigt många och stora tomater som kan användas bra till tomatsåsen och inläggningar eller att bara skiva o slänga på på grillen.
 
Har ni tips på riktiga tomatbjässar så får ni jätte gärna kommentera dom under detta inlägget!
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela