En annan odlare

Odling frÄn start. Mitt mÄl Àr att bli sjÀlvförsörjande pÄ frukt och grönt, lÀra min son vart maten kommer ifrÄn och fÄ laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv pÄ mitt sÀtt.

Tomat marmelad đŸ„„đŸ…

Publicerad 2018-11-12 21:36:26 i Mat,

 
Tomat marmelad Àr en riktig delikatess! Perfekt till olika desertostar. Min favorit Àr rostat surdegsbröd med en skiva chevré och en klick tomat marmelad, det sega, salta, krÀmiga och söta. Marmeladen Àr busenkel att göra och Àr perfekt som gÄ bort present Och har dessutom fÄ ingredienser. 
 
Recept
 
Ingredienser:
1 kg tomater ( jag anvÀnder svoi tomater)
1 kg syltsocker
1 st vaniljstÄng
 
Gör sÄhÀr:
Hacka tomaterna till önskad storlek( jag hackar dom till grövre bitar). LÀgg dom i en tjockbottnad kastrull.
Dela vaniljstÄngen pÄ mitten och skrapa ur fröna och tillsÀtt vaniljstÄng och frön till tomaterna. Koka upp och HÀll sedan pÄ syltsockret. Koka i 4-5 minuter och hÀll sedan upp pÄ vÀl rengjorda glasburkar med tÀtslutande lock. 
Klart!
 
 

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son pÄ 3 Är i kungsÀter, odlingszon 2. Min förhoppning Àr att kunna leva pÄ mitt odlande till den grad att jag och mitt hushÄll kan livnÀra oss pÄ min odling. Jag Àr utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela