En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Trädgårds stund

Publicerad 2018-11-01 17:23:09 i Trädgård,

 
Äntligen har vi kunnat vara ute en stund i solen. Sonen behövde få komma ut och få lite frisk luft. Han har nydligen gått igenom en hjärtoperation och vi är nu sjukskrivna och ska ta det lugnare tills allt har läkt ihop. 
 
Som sagt så kom vi äntligen ut en liten stund. Vattnat höst/vintersådden och fått rensat igenom i pallkragarna och fått in lite bös för att åtege näringen till jorden. 
 
 
 
Än sålänge funkar det med bara ett lock till pallkragen där maché sallaten är men snart väntas kallare vädet och då är det dags att klä in den. 
 
 
 
Tagit en sista frörunda ute och samlat in det sista.. blev lite purjolök, plock sallat, grönkål, palsternacka. 
 
 
 
Snart kommer några rader om min fröpärm som till våren lär bli 2 st. Den jag har nu är redan full och det mesta där är bara frön till höst/vinter/vår.
Det är ett bra och enkelt sätt att se vad och hur mycket fröer man har. Sen kan jag väl erkänna att ja blir rätt nöjd när den är full och sorterad. 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela