En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Trädgårdsröjj

Publicerad 2018-11-17 22:16:00 i Trädgård, Övrigt,

 
 
Idag blev det lite trädgårdsarbete i form av att mala stora grenar. Dessvärre färska och blöta grener så det blev ju inget smul som var tanken. Men nu är dom ialla fall i mindre bitar och i en av pallgragarna där det fanns plats. Dagen bjöd även på flytt av stor jord/sten hög med far min. Nu är det mycket i trädgården som ska hinnas färdigt innan vintern är här. Jag hade turen att hitta en glöm säck med jordmull under balkongen idag, full med mörk och näringsrik jord och en hel del mask. Rätt ner med det i pallkragen som givit mig mest skörd i år. Mixat ner lite löv i det,
Perfekt, klappat och klart!
 
Morgondagen bjuder förhoppningsvis på lite mer trädgårdsarbete då löven inte är inkrattade än o med jord finns att jobba med. 
 
 
 
Lite smygreklam tänker jag smyga in med idag! 
Ni har väl inte missat mitt företag Peppermint twist? Där skapar jag olika hantverksprodukter samt lite inredning, textilier, konst. Varmt välkomna att kika in på www.pepperminttwist.se 
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela