En annan odlare

Odling frÄn start. Mitt mÄl Àr att bli sjÀlvförsörjande pÄ frukt och grönt, lÀra min son vart maten kommer ifrÄn och fÄ laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv pÄ mitt sÀtt.

Ärtskott sirapđŸ„„đŸŒ±

Publicerad 2018-11-08 18:00:00 i Mat,

 
 VĂ„gar man sĂ„ lyckas man ibland!đŸŒ±
 
Ärtskott sirap!
 
VÀldigt enkelt att göra, supergott och dessutom perfekt gÄbort present!
Åh vad glad jag Ă€r att jag vĂ„gade testa denna knasiga idĂ©! Det blev sĂ„ himla gott.
Passar bra till bÄde middagar och desserter och ostar!
Ärtsirapen Ă€r söt och len med en â€Ă€rtig” smak av Ă€rtor. VĂ€ldigt angenĂ€m smak.
 
Recept:
 
ca 2 dl Àrtskott
2 dl vatten
2 dl strösocker
 
HÀll i allt i en kastrull och koka nÄgra minuter.
sÀtt pÄ ett lock och stÀll Ät sidan i ca 1 timme.
Fiska upp Àrtskotten och koka sedan ner till hÀlften.
hÀll upp i tÀtslutande lock.
 
 

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son pÄ 3 Är i kungsÀter, odlingszon 2. Min förhoppning Àr att kunna leva pÄ mitt odlande till den grad att jag och mitt hushÄll kan livnÀra oss pÄ min odling. Jag Àr utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela