En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Gör om, gör rätt!

Publicerad 2018-10-24 19:58:00 i Trädgård,

Äntligen tillbaka efter en veckas sjukhusvistelse!
nyfiken på hur odlingarna ser ut inne! Fick här om dagen en bild av mor min för att se om det hade vuxit. Ja än sålänge finns det fortfarande lite ljus kvar från solen för att orka driva upp bladväxter. 
 
Väl hemma så ser jag att det är trips i jorden.. 
ja de är väl gör om,gör rätt! Imorgon blir det att ta in jord och värma upp den i ugnen för att få bukt med insekter och bakterier. Det hade i alla fall vuxit bra. Mer än på bilden👍🏻
 
 
Nu är tiden för att återge näring till jorden och samtidigt städa trädgården, göra iordning de sista odlingsbäddarna och det är även snart dags att sätta vitlök.
Till helgen ska jag försöka komma ut och fixa detta i möjligaste mån. Skall även kolla av hur höstsådden med maché sallat ser ut imorgon. 
 
Nu har min beställning från Simbadusa kommit! Mängder med frön som jag i nästa inlägg kommer berätta mer om. ska bli kul och jag är redan laddad för nästa års odlingar!
 
skönt att vara hemma igen!
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2018-10-26 07:23:44

Hoppas att det inte var något illa som gjorde att du hamnade på sjukan.
Hoppas det blir fint med alla nya frön.

Svar: Tack för omtanken ☺️ Sonen var inne på en hjärtoperation som förhoppningsvis har gått bra❤️
Ja nästa inlägg kommer mer info om fröerna och hur jag tänker runt dom. Ha en trevlig kväll☺️🌱
En annan odlare

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela