En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Omplantering av kronärtskocka och sparris!

Publicerad 2019-02-01 17:28:43 i Trädgård,

 
 
 
Äntligen har jag skolat om kronärtskockan och sparrisen och det var verkligen på tiden! 
Kronärtskockorna stod verkligen och trängdes i sin lilla bytta och det var nog inte mycket till näring kvar i den jorden. Men i brist på tinad jord och brist på minne att köpa tinad jord så tager man vad man haver och en hel bytta med samplanteringar fick hoppa in i smånrukor 😂👍🏻
Dessa plantor är redan bättre än de kronärtskockor jag odlade förra året! Dock har jag detta året varit ännu mer noggran med extra näring till sådderna. Detta kommer bli Magiskt😍🌱
 
 
 
 
 
 
 

Sparrisen fick även den hoppa ned i egna små krukor. Jag trodde faktiskt att de va alldeles för sköra för omplantering men jag behövde jorden..  Men omplanteringen gick strålande! Dom var inte alls så sköra i stjälken eller roten som jag trott!  Älskade små sparrisar!😍

Som jag gått varje dag och tittat till dom små liven och alltid ör den nån ny sparris som tittat upp eller så har någon av dom markant dragit iväg på tillväxten! Till våren ska jag till stranden och hämta lite tång som ska tvättas och sedan ge fin näring till bland annat mina fina sparrisplantor. 

 

Det ska bli så kul att skörda dom efter två tre år! Bara att få följa deras utveckling. 

Istället för galna katt tanten så lär jag väl bli galna sparris tanten hehe ;) 

//

Nina

 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela