En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Äntligen kan jag börja skörda!🌱

Publicerad 2019-04-12 08:29:00 i Trädgård,

 
 
 
Nu kom den dagen jag så länge har väntat på! Idag var det äntligen dags för den första skörden! Det känns som det var en evighet sedan vi spridde ut massor av frön av spenat, pak choi, rädisor mm mm. Tänk va fort det går med lite sol och vårvärme, vintersådden tog fart och växer på bra trots många minus om nätterna med bara en lite fiberduk över sig. Visst kanske plantorna blir stressade mm men jag tänker lite att va gör väl det. Vintersådd är ju en chansning och man måste ju våga odla och testa för att förhoppningscis få skörda!
 
Jag och min son plockade stora fina blad av spenat och en bukett gräslök. Vi tittade även på rädisorna som vi ivrigt väntar på!
Nu är det hög tid att så nästa omgång spenat, för är det något jag har väldigt lätt för så är det att missa eller så nästa omgång. 
 
 
 
 
 
Då mitt växthus fortfarande är trasigt så blir jag alltid lika förvånad när jag får in dit o känner hur varmt det är! Idag var ute temperaturen 8 grader och inne i växthuset var det 30 grader! Helt otroligt! Jag blir så glad när jag ser hur allting växer och frodas. 
 
Nu ska hälften av första omgången av sodnat förvällas och åka in i frysen och andra hälften blir till dagens middag.
 
/Nina 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela