En annan odlare

Odling frÄn start. Mitt mÄl Àr att bli sjÀlvförsörjande pÄ frukt och grönt, lÀra min son vart maten kommer ifrÄn och fÄ laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv pÄ mitt sÀtt.

Stora tomat & chili omplanteringen đŸ…đŸŒ¶

Publicerad 2019-04-11 17:12:25 i TrÀdgÄrd,

 
 
 
Idag fick jag Àntligen planterat om alla tomater och chiliplantor. Det var verkligen pÄ tiden.
allt för lÀnge har de stÄtt alldeles för tÀtt i sina bredsÄdds kÀrl och dÄ jag i Är bara testodlar mÄnga olika sorters tomater sÄ Àr det ju viktigt att de fÄr gott om plats..
Dock hade jag inte nÄgon fin och lyxig planteringsjord men min sandjord frÄn trÀdgÄrden fÄr duga. Den Àr ju i alla fall vÀlgödslad. 
Nu Àr alla innekrukor slut och fortfarande stÄr mÄnga plantor av andra sorter kvar och vÀntar ivrigt pÄ att pÄ planteras om. SÄ nu Àr det hög tid att införskaffa nya. 
 
 
Till min stora glÀdje sÄ sÄg jag dessa knoppar pÄ en av mina paprika plantor idag! Kul!
 

 
 
Idag passade jag Àven pÄ att sÄ fyra stycken frön av Lokförare bergfÀlts jÀtteÀrt! NÄgra fröer fÄr avvaktas ifall denna sÄdd inte gÄr vÀgen. Det ska bli sÄ kul att odla dessa Àrtor och jag hoppas kunna fÄ ett bra utsÀde pÄ dessa till nÀsta Är dÄ de Àr sÄ svÄra och dyra att fÄ tag pÄ. 
 
Jag hittade Àven en pÄse i mina gömmor med fröpÄsar i! Jag har tyvÀrr missat att sÄ tomatsorten 100 & 1000 vilket var vÀldigt trÄkigt dÄ jag sÄg framemot den och visst det gÄr att sÄ nu men dÄ blir det ju inte de dÀr maffiga frodiga plantorna som nÀr de odlas i februari. DÀr i pÄsen fanns Àven bland annat stockros frön och tagetes frön. Hm jag fÄr ta mig tid till helgen och sÄ dessa med. 
 
/Nina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son pÄ 3 Är i kungsÀter, odlingszon 2. Min förhoppning Àr att kunna leva pÄ mitt odlande till den grad att jag och mitt hushÄll kan livnÀra oss pÄ min odling. Jag Àr utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela