En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

kryddsmör till kött och fisk🍴

Publicerad 2019-01-20 19:32:46 i Trädgård,

 
 
Enkelt och gott kryddsmör som man vevar ihop på några minuter. Detta kryddsmöret tycker jag ger det lilla extra med den goda smaken av stekt rödlök och persilja! Kryddsmöret passar utmärkt till både fisk och kött i mitt tycke. 🌱
 
Ingredienser:
160g smör
1 stor citron 
1 st lime
3 msk hackad färsk persilja
1 st liten rödlök
1/2 vitlök
salt
peppar
 
Gör såhär:
Finhacka löken och stek den med ca 10 g smör. Under tiden hacka persiljan och riv av zesten av citronen och limen. Läg allt i en skål och blanda väl. Smaka av med salt och peppar.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jennifer

Publicerad 2019-01-21 19:18:27

Mmm. Det där såg och lät supersmarrigt, det får vi testa någon dag 👍🏻.

Svar: Ja det är riktigt gott! Mums! Mvh
Nina🌱
En annan odlare

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela