En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Super smart odlingspåse

Publicerad 2019-03-01 15:44:30 i Trädgård,

 
 
Äntligen landade mina nya odlingspåsar i brevlådan! 
Perfekta då man sår fröet/ fröna i den o sedan när de vuxit sig tillräckligt stora för att planteras om så är det bara att sätta ned hela påsen i jorden som sedan förmultnar!
Kan det bli enklare än så? 
 
De är gjorda i naturligt material och passar för ekologisk odling. Varje påse är 8x10 cm och det var 100 st per paket. Finns att köpa i olika storlekar.
Ställs i en glasslåda eller fat med kant och placeras tätt mot varandra så man sparar bra med plats och håller fukten.
 
Nu kliar det i fingrarna och jag funderar vad jag ska börja så nu 🌱🌱
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-03-01 20:51:06

Var köper du dem?

Svar: HejDom är beställda från wish, finns även i sverige att köpa men är betydligt dyrare då.

Mvh
Nina
En annan odlare
En annan odlare

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela