En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Tack herr lokförare Bergfält

Publicerad 2019-09-05 19:44:35 i Trädgård,

 
 
ja, som rubriken lyder så tackar jag lokförare bergfälts jätteärt för i år. 
Detta året har jag bara ätit 4 st ärtskidor då jag inte hade många plantor och mest odlade för att få frön till nästa år.
och va bra det har gått!! 45 st frön där ärtskidorna hade torkat och minst lika många till där skidorna nästan har torkat. De sista fick jag plocka in pga rådande väderlek men mängder av regn och kyla.. 
 
Men även dessa 45 st gör mig riktigt nöjd då jag började med 10 som sedan blev 4.. 
 
Denna ärtsort är en jättestor sort som ger ärtskidor lika stora som handflatan! Typ 20-25 cm långa! det tråkiga är att dom är dyra att köpa och oftas får man bara beställa 1 paket om 10 fröer för rund 70-100kr /påsen..
 
Nästa år hoppas jag på att kunna skörda stora mängder av jätteärten🤩🍃
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jörgen

Publicerad 2019-12-19 17:52:58

Jag har sökt med ljus och lykta efter Lokförare Bergfälts jätteärt, om du har tips på var man kan köpa 5-10 frön får du jättegärna höra av dig via mail.

Om du själv har några frön att avvara betalar jag gärna för några och får bygga vidare på dessa! Kanske smaka liiite dårå också!

Svar: Hej! Kolla i facebook grupper! Jag har bytt till mig mycket frö i dessa grupper! Rekommenderar frörebellerna!:)
Tyvärr har jag inga kvar till salu..

Mvh
Nina
En annan odlare

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela