En annan odlare

Odling från start. Mitt mål är att bli självförsörjande på frukt och grönt, lära min son vart maten kommer ifrån och få laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv på mitt sätt.

Dagens tomatskörd🍅

Publicerad 2019-09-03 17:11:27 i Trädgård,

 
 
Idag skördade jag lite tomater igen, för mig har det varit ett mycket gicande tomatår. Idag plockade jag ca 6L tomater och det brukar bli kanske 2-3 L om dagen men jag missade att plocka igår .. men än är det mängder kvar 😍
 
Dagens göra blev idag att göra chilisås med några av tomaterna. super enkelt!
 
2 L tomater
1 st stark chili
0,5 L vatten
1 st gul lök
1 näve persilja 
salt o peppar
 
Bara att hacka ner allt och koka 10 min och sedan mixa halv slätt. Häll upp i väl rengjorda burkar så är det klart 👍🏻☺️
 
 
Tanken var att jag skulle göra tomatsås idag men men nu har mina burkar tagit slut! Så eventuellt blir det en sväng till gekås ikväll och handla några till:) 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son på 3 år i kungsäter, odlingszon 2. Min förhoppning är att kunna leva på mitt odlande till den grad att jag och mitt hushåll kan livnära oss på min odling. Jag är utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela