En annan odlare

Odling frÄn start. Mitt mÄl Àr att bli sjÀlvförsörjande pÄ frukt och grönt, lÀra min son vart maten kommer ifrÄn och fÄ laga god mat av det jag odlat. Att leva mitt liv pÄ mitt sÀtt.

Sensommar och höst🍃

Publicerad 2019-09-04 09:00:00 i TrÀdgÄrd,

 
 
 
Nu Àr hösten pÄ ingÄng och den vÀlkomnar jag men samtidigt blir det dÄ ett farvÀl frÄn sommaren. 
Idag var det en riktig höstdag och Àven en dag som jag jobbade hemifrÄn som tur var. Regnet nÀstan slog mot rutorna pÄ huset o dÄ kÀndes det rÀtt gött att sitta inne och skriva pÄ min nya bok om odling och grönsaker. 
 
I helgen var de troligtvis sista sommardagen för i Är och dÄ strosade jag omkring och njöt av alla fina blommor. Underbart!
 
Men nu drar hösten in och ett nytt tÀnk likasÄ för höstsÄdden och vintersÄdden Àr igÄng och planeras, fröer ska köpas och lökar likasÄ, perenner ska planteras och det skall gödslas.
Nu drar nÀsta stora sÀsong igÄng och dessutom Àr ju den stora skördetiden nu!
Det ska plockas o lagras och lÀggas in o frysas o torkas mm vilket jag tycker Àr jÀtte roligt att göra! 
Att samla pÄ sig det man sjÀlv har odlat och förÀdlat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag kÀnner mig stolt över Ärets insats, visst blev jag inte sjÀlvförsörjande men det rÀknade jag inte med första Àret heller men jag tycker att de mesta har gÄtt bra trots kÄllarver och annat bus tycker jag. 
 
Till nÀsta Är ska jag göra nÄgra fler och större bÀddar och lÀgga Ànnu mera ull i tjockare lager sÄ jag kan kvÀva undan kvickroten in i de sista.
 
Jag ska Àven hoppas pÄ att det inte blir lika mycket trips inomhus denna vinter som förra vintern var.
 
 
 
 

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En annan odlare

Nina heter jag och bor med min son pÄ 3 Är i kungsÀter, odlingszon 2. Min förhoppning Àr att kunna leva pÄ mitt odlande till den grad att jag och mitt hushÄll kan livnÀra oss pÄ min odling. Jag Àr utbildad florist och har ett eget företag inom hantverk. www.pepperminttwist.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela